Sunday, May 8, 2011

Day 53

Hari tok, aku berasa sungguh sedih and piluk. Tapi apa jak la pasaan aku untuk di kisahkan untuk hari yang bermakna kan? hari tok hari ibu. aku ingin mengucapkan selamat hari ibu kepada mak aku. jadi post tok aku tuju kan kepada mak aku. 


Every mother is our heroin. 
Basically i adore my mum inside and outside. she is the best.
waktu aku kecik kecik dolok, nya lah salu bawak aku. nyusu aku. berik makan. numpik makanan. besapik ngan aku. susah senang, banyak keja ne pun, mun aku merengek mesti nya akan be there for me. 


kalo kita nak list out apa pengorbanan mak kita kan, nang satu buku teks tebal sejarah ya sik dapat juak penoh. paling2 buku text setiap subject di gumpol kali bok kita dapat abis kan.


dari saat kita udah lam perut mak, kita sik sedar kita tok udah nyusah mak kita. nya lah merasa sakit saat kita nendang perut pa suma. saat kita laher kat dunia tok pa suma. tapi settern orang elek jak madah " AKU SIK MINTAK DI LAHER KAT DUNIA TOK". 
tanpa pike, apa pasaan seorang mak akan dgar bila nya dgar anak nya nok nya kandong 9 bulan, sakit sengsara susah mok tido pa suma di balas mcm ya jak. piluk oi asa. 


benda nok depan mata, selagik dapat di hargai, hargai abis2. kadang kala, aku tok rasa aku tok kurang aja jak ngan mak aku. yalah, kita tok darah gik mudak. gik panas. setiap ayat kita madah ngan mak kadang2 walaupun kita sik maksud kan nang akan makan ati mak.


mak kita tok ati lembut. satu hari lak kita boh lupak, lak saat kita gik akan jadi seorang mak or bapak kepada anak anak kita. 


mummy im so sorry if i ever hurt you (bukan ever nang salu) and thanks for everything.




i love you mummy. forever i will.

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio